BOSU Balančná lopta

BOSU Balančná lopta

Bosu lopta ,,useknutá lopta" je vo svete známa od roku 1999, vynašiel ju David Weck. Je to fitness pomôcka, ktorá sa využíva pri rehabilitácii, športovaní, tréningoch, zlepšovaní stability a podporuje správne držanie tela. Cvičenie s Bosu loptou je vhodné pre ženy aj mužov.

BOSU Balančná lopta

BOSU lopta je vyrobená z gumy, má pologuľovitý tvar, na spodnej časti lopty sa nachádza pevná, plochá podložka a loptu je možné otáčať. Používa sa na zlepšenie koordinácie pohybov pri udržovaní rovnováhy a posilnení svalstva. Vďaka tomu, že je lopta nestabilná dosiahneme pri cvičení to, že sa namáhajú všetky svaly. Výsledkom cvičenia nie je len spevnenie svalstva, ale aj posilnenie chrbtice, členkov a kolien. Svaly začnú vďaka pravidelnému cvičeniu lepšie pracovať a zlepší sa držanie tela. Mozog si prácu tela lepšie uvedomuje a reakcie pohybov sú pružnejšie a rýchlejšie. Cvičenie s Bosu loptou je veľmi obľúbené, pôsobí ako prevencia pred úrazmi, rehabilitácia po úrazoch a zmierňuje svalovú nerovnováhu.

Výhody balančnej lopty

  • spevnenie svalov (brušné svalstvo, svaly chrbtice, panvy)
  • udržanie stability (rovnováhy)
  • zlepšenie reakcií tela
  • prevencia pred úrazmi
  • podporuje správne držanie tela
  • posilnenie chrbtice, kolien
  • spevnenie väzového svalstva a šliach
  • pomáha pri spaľovaní tukov
  • nízke riziko zranenia
  • obojstranné využitie
  • nezaberá veľa miesta
  • vysoká nosnosť
  • možnosť kombinovať ju s inými pomôckami na cvičenie
  • vyrobená z kvalitného a zdravotne nezávadného materiálu

Cvičenie s BOSU loptou

Balančná lopta je vhodná pre všetky pohybové cvičenia (aerobik, posilňovanie, Bosu jóga, pilates, strečing) alebo aj pre relaxačné cvičenie. Pri každom cvičení je potrebné sa rozcvičiť (pripraviť svaly na záťaž). Predtým ako začnete cvičiť na balančnej lopte, môžete robiť drepy, alebo behať na mieste. Stačí ak sa budete rozcvičovať 5 minút.

BOSU predklony

  1. Postavte sa rovno na loptu, narovnajte chrbát a zdvihnite ruky smerom nahor
  2. Predkloňte sa telom dopredu zároveň s nádychom
  3. Mierne pokrčte kolená, ale dbajte na to aby chrbát ostal rovný
  4. Predklon ukončite tak aby bol chrbát vo vodorovnej polohe

- ak si chcete sťažiť cvičenie môžete použiť činky, ktoré budete držať v rukách

BOSU dvíhanie rúk a nôh do kríža

  1. Ľahnite si na loptu, tak, že budete tvárou k zemi
  2. Lopta sa bude nachádzať v prednej časti trupu (brucho)
  3. Ruky zdvihnite rovno pred seba
  4. Urobte nádych a pomaly dvíhajte pravú nohu a ľavú ruku, až kým nebudú v rovnakej polohe s bruchom

- v tejto pozície vydržte pár sekúnd

BOSU dvíhanie panvy

  1. Ľahnite si na zem, nohy položte na loptu
  2. Panvu dvíhajte smerom hore, až do bodu keď už sa s panvou vyššie nenadvihnete

- pri tomto cvičení môžete vydržať bez toho aby ste panvu položili pri opakovaní pohybu na zem

Balančná lopta BOSU je výborná cvičebná pomôcka určená na gymnastické, rehabilitačné cvičenia a na precvičovanie celého tela. Je základným vybavením posilňovní, fitness centier a môžete ju bez problémov používať pri domácom cvičení.

Nájdete v eshope

Balančná lopta Dynaso

74,90 € 149,90 €

Dynaso je balančná cvičebná pomôcka určená na gymnastické, rehabilitačné a terapeutické cvičenie a k precvičovaniu celého tela.

kód: P2420

Detail produktu