Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Reklamačné podmienky internetového obchodu (E-shopu)

neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok

  1. Reklamovať je možné len Tovar, ktorý bol zakúpený len u Obchodníka a ktorý je vlastníctvom Spotrebiteľa.
  2. Na všetok ponúkaný Tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov a na použitý Tovar je 12 mesiacov. Ak je na Tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na  použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
  3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Tovaru od prepravnej spoločnosti.
  4. Spotrebiteľ je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u Obchodníka, a to hneď po zistení vady.
  5. Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti u Obchodníka nasledovne:
    1. v kamennom obchode Predávajúceho,
    2. písomnou vlastnoručne podpísanou reklamáciou prostredníctvom reklamačného formulára na adresu sídla Obchodníka spolu s reklamovaným Tovarom a dokladom o kúpe Tovaru prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra. Obchodník nepreberá zakúpený Tovar, ktorý mu bol zaslaný Spotrebiteľom prostredníctvom dobierky.
    3. elektronicky prostredníctvom reklamačného formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 2 týchto VOP. 
  6. Spotrebiteľ je zároveň povinný bezodkladne odovzdať alebo sprístupniť reklamovaný Tovar a predložiť doklad o kúpe Tovaru Obchodníkovi v ktorejkoľvek jeho prevádzkarni uvedenej v článku II. bod 9 VOP alebo prostredníctvom poštovej zásielky na adresu sídla Obchodníka.
  7. Pre spárovanie reklamovaného Tovaru s uplatnenou reklamáciou oznámi Spotrebiteľ Obchodníkovi pri predložení reklamovaného Tovaru svoje meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu a dátum uskutočnenia reklamácie prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je umiestnený na internetovej stránke E-shopu. 
  8. Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade odstráni. 
  9. Ak Obchodník zodpovedá za vady predanej veci má voči nemu Spotrebiteľ nasledovné nároky:
    1. Právo na opravu alebo výmenu veci:

      Ak má Tovar vadu, ktorú možno odstrániť, Obchodník ju bezplatne, riadne bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie odstráni. Obchodník môže 30-dňovú lehotu predĺžiť v prípade, ak je dlhšia lehota odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. O tejto skutočnosti Obchodník upovedomí Spotrebiteľa ešte pred uplynutím 30-dňovej lehoty.  Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu súčasti Tovaru, len ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava veci spôsobila Obchodníkovi značné ťažkosti.

    2. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy, ak:
      • obchodník vec neopravil ani nevymenil,
      • obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
      • Obchodník odmietol odstrániť vady z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava veci spôsobila Obchodníkovi značné ťažkosti,
      • vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
      • vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
      • Obchodník vyhlásil alebo z okolností je zrejme, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa
  10. Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy za rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci a za vadu takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
  11. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
  12. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
  13. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
  14. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  15. Obchodník vráti kúpnu cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
  16. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa 2 mesačná lehota na uplatnenia vady nevzťahuje. 
  17. Spotrebiteľ má voči Obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí právo na náhradu účelne vynaložených nákladov uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
  18. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len, ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov a pri použitých veciach jedného roka.
  19. Právo na záruku zaniká v prípade, že:
    1. k vade došlo mechanickým poškodením Tovaru spôsobeným Spotrebiteľom,
    2. nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
    3. neoznámením zjavných vád pre prevzatí Tovaru,
    4. používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu Tovaru,
    5. zanedbaním starostlivosti a údržby o Tovar,
    6. poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním,
    7. používaním Tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
  20. Zo záruky sú taktiež vyňaté chyby, ktoré vznikli pri živelnej pohrome. Záruka sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie Tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním Tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
  21. Pre úpravu zodpovednosti za vady Tovaru, vrátane záruky za akosť, v zmluvných vzťahoch medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, ktorý nie je Spotrebiteľom, sa použijú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
  22. Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného Tovaru, jeho výmenou alebo vrátením Kúpnej ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  23. Nepoškodenie Tovaru resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní Tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní Tovaru, nakoľko sa Tovar pri preprave môže poškodiť, odporúčame Spotrebiteľom rozbaliť Tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj Tovar zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
  24. Tieto Reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a Obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia Spotrebiteľa.

 

Na linku "Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)" nájdete všetky potrebné informácie vrátane príloh Reklamačného formulára a odstupenia od zmluvy.


Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
+421   905 684 954 Chat

Táto webová lokalita používa súbory cookie na zlepšenie používateľskej skúsenosti. Používaním našej webovej lokality vyjadrujete súhlas s používaním všetkých súborov cookie v súlade s našimi zásadami používania súborov cookie. Prečítať viac

Súbory cookie sú malé textové súbory, ktoré do vášho počítača umiestňujú vami navštívené webové lokality. Webové lokality používajú súbory cookie na uľahčenie efektívnej navigácie a vykonania určitých funkcií používateľom. Súbory cookie, ktoré sú potrebné na správne fungovanie webovej lokality, možno nastaviť bez vášho súhlasu. Všetky ostatné súbory cookie musia byť pred nastavením v prehliadači schválené. Svoj súhlas s používaním súborov cookie môžete kedykoľvek zmeniť na tejto stránke.